2016. május 17., kedd

Lazacos-spárgás pite



A múlt héten volt szerencsém részt venni egy, a Bocuse d'Or-hoz kapcsolódó gasztroeseményen, aminek nem titkolt célja a norvég lazac népszerűsítése volt. Nem is akárkik, hanem a norvég  Flying Culinary Circus séfjei főztek vagyis inkább: hidegen füstöltek (lazacot),fagyasztottak (nitrogénben) wasabis szószt - ezt is lazachoz - posíroztak - igen, lazacot, levesbetétként. A Népeknek (meg nekem is)  itthon igencsak elkerekedett a szemük amikor kiderült, hogy ki mindenkinek főztek már, de ekkor már késő volt reklamálni, hogy miért nem viszem őket magammal. És bár a folyékony nitrogén alkalmazása meg a hidegen füstölés nem megy itthon, azért az ott kapott kis receptes füzetecskéből pont időszerű volt kipróbálni egy spárgás-lazacos receptet. (És igen, a Népek passzolták a spárgát, inkább morzsás lazacot kértek, ilyesmi lett.)


Hozzávalók: (23x30cm-es tepsihez)

20 dkg liszt
8 dkg hideg vaj
1 kk. só
1 tojás
2 ek tejszín
25 dkg lazacfilé
kb. fél csomag zöldspárga
1 doboz Philadelphia krémsajt
2 tojás
2 dl tejszín
2 gerezd fokhagyma
2 ek citromlé
bors és só

A lisztet és a vajat a késes aprítóban megpörgettem, hozzáadtam a sót, tojást és a tejszínt is, míg el nem kezdett összeállni, ezután kézzel gyorsan összegyúrtam és 15 percre a hűtőbe raktam.
A spárgát megmostam, ahol roppant, a szárát eltörtem, a vastagabb végeket elraktam levesnek. Kevés vizet forraltam és 2 percre a lobogó vízbe dobtam a spárgát, majd leszűrtem, hideg vízzel leöblítettem.
A tésztát a tepsi méretére nyújtottam, hogy legyen jó centi pereme is, az alját megszurkáltam és 10 percig 180 fokon elősütöttem.
Addig a tejszínt, a krémsajtot és a tojásokat elkevertem, sóztam és borsoztam. A fokhagymát lereszeltem, elkevertem egy ek. citromlével és állni hagytam. A lazacot csíkokra vágtam, egy ek. citromlével meglocsoltam.
A lazacot és a spárgaszálakat elrendeztem az elősütött tésztán, az öntethez kevertem a citromos-fokhagymás keveréket, (Így, a citromlé miatt csak nagyon enyhén érződik majd a fokhagyma, nem lesz nyers és csípős íze.) a tésztára öntöttem és kb. 20 percre visszaraktam a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails