2015. március 3., kedd

Csokitorta ( a fekete szörnyeteg)




Jön a tavasz, és kettő egy méretet le kellene dobni? Semmi gond! Csak sütni kell egy ilyen tortát, enni egy-két vékonyka  szeletet, és garantáltan nem kívánunk édességet egy hétig. A francia neve " a fekete szörnyeteg" - biztos azért kapta ezt a nevet, mert alapvetően gonosz dolog édesszájúakat egy hétre arra kárhoztatni, hogy a csokis süteményeknek még a gondolatát se bírják elviselni...
Az eredeti recepthez képest kicsit visszavettem a mennyiségekből, így laposabbak a szeletek, de így is durván kiadós; kapott egy kis kávét, hogy mélyebb legyen az íze, és a tojások fehérjét is felvertem kissé, mert csak simán a "tésztába" rakva úgy gondoltam, iszonyatosan sűrű lesz a massza. Szerintem kifejezetten jót tett neki, így picit megemelkedik a sütés közben, de azután szépen visszaereszkedik és egyenletesen bevonható - még egy kis csokival.
Én kerámia formában sütöttem, ami stabilabban adta le a hőt, de nehezebb volt szépen szeletelni, ezért inkább a kapcsos fémformát javasolnám, annak az oldalát is ki lehet bélelni sütőpapírral, de lehet, picit hamarabb sül meg benne, mint ebben.
Nagyon kellett hozzá a felvert cukrozatlan tejszínhab, de el tudok képzelni valami fanyar kis narancsdzsemet/szószt is mellé.

Hozzávalók: (20-22 cm-es formához, 16 szelet simán)

1,5 dl víz
20dkg cukor
2 tk instant kávé
8 dkg vaj
30 dkg étcsokoládé
4 kisebb tojás

-a tetejére:
7 dkg csoki
0,7 dl tejszín
1,5 dkg vaj


A vizet és a cukrot egy kicsi lábasban elkevertem, közepes lángon felforraltam és a forrástól számítva még 5 percig főztem, belekevertem az instant kávét és  hűlni hagytam.
Míg felforrt, 3 perc alatt összeolvasztottam  vajat és az összetördelt étcsokit a mikróban 800 watton, közbe-közbe megkevergetve, nehogy a csoki megégjen.
A langyos szirupot belecsorgattam és simára kevertem, majd belekevertem a tojássárgákat. A fehérjéket laza, lágy habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a csokis masszába. A forma alját sütőpapírral béleltem, beleöntöttem a keveréket, párszor a pulthoz  ütögettem, hogy a légbuborékok eltávozzanak, mahjd a 160 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 percig sütöttem. (Mikor már a közepe nem remeg, ha kicsit megmozgatjuk a formát ki lehet venni.)

A tejszínt jól felmelegítettem, az összetördelt csokira öntöttem, 3 perc után gyors mozdulatokkal simára kevertem, közben a puha vajat is hozzáadva, és a kihűlt torta tetejére öntöttem, egyenletesen elkentem. Hűtőben fél órát pihenhet felvágás előtt.

A recept eredetije itt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails