2014. június 10., kedd

Epres minipavlovák



Gyorsan az eperszezon végére, bár a pavlova mindig aktuális. Egy normális - nmacaront ritkábban  sütő - háztartásban mindig akad felesleges fehérje, 10 percnyi habverés után pedig bármilyen nyári gyümölccsel igazi villantós desszertet dobhatunk össze. Nem is tudom eldönteni, egyszemélyes adagban néz-e ki jobban, vagy nagy tortaként; az biztos, hogy nagyon jó. Ez a recept már sokszor bizonyított: nem reped meg, nem szárad ki, nem barnul meg, kívül roppanós réteg, belül finom habos, lágy állag -  egyszerűen tökéletes.

Hozzávalók: ( 4 nagyobbacska minipavlovához - de hatfele is osztható)
90 gr tojásfehérje (3 nagyobb tojásból)
135 gr cukor
7 gr étkezési keménytő
1 teáskanál fehérborecet/ almaecet ( 5% körüli legyen)
2 dl tejszín
30 dkg eper


A sütőt 150 fokra előmelegítettem. 
A szobahőmérsékletű fehérjéket  lágy habbá vertem, majd mikor ezt az állagot elérte, fokozatosan  hozzáadtam a cukorból 10 dekát.  Fényes, kemény habbá vertem (ez kb. 4-5 perc még a mixer legnagyobb sebességénél ) , majd a gépet végig járatva   hozzáadtam a keményítővel elkevert maradék 3,5 deka cukrot - így könnyebben lesz homogén a habban a keményítő. További 2 perc után belecsepegtettem a borecetet is, és még egy percig vertem tovább. Ekkor fényes, sűrű hab állagúnak kell lennie.
Egy sütőpapírra 4 db 10 centi átmérőjű kört rajzoltam, a papírt megfordítottam, és ráhalmoztam a kör közepére a habot. Egy kanál hátával formáztam nagyjából szabályosra, húzkodtam fel az oldalát;  kb. 5 cm magas lett a külső széle - mivel a habkör tetejét  kissé le kell nyomkodni, és egy enyhén befele lejtő mélyedést kell kialakítani, ahova a tejszínhabot pakolhatjuk majd.
Az előmelegített sütőbe raktam, és a hőfokot azonnal levettem 100-ra. Én a sütő alsó harmadában sütöttem, és a süti fölé raktam egy nagyobb tepsit, hogy elkerüljem a barnulást. Egy óra 10perc után a sütőt lekapcsoltam, a sütőajtót félig kinyitottam és benn hagytam még 40 percet a sütit.
A jól behűtött tejszínt  kemény habbá vertem, a tészta tetejére töltöttem és megszórtam az eperrel.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails