2013. június 27., csütörtök

Meggyes-marcipános brownie


A brownie nemcsak azért jó mert csokis, és mindig sikere van bárminek, ami csokis, hanem mert jól bírja a mindenféle idénygyümölcsöket, így legalább látványra megnyugtatóan egészségesnek tűnik. Itt van mindjárt egy tavalyi epres-tejfölös, és a málnásat is biztos kipróbálom majd az idén, a brutális málnaárak miatt jó is egy  olyan süti, amibe elég 20 deka...
A mandulás brownie alapból indultam ki és mindenféleképpen ki akartam próbálni a mandulakrémet, amit a CSIKOS receptverseny díjátadóján kaptam. (Erről még tartozom egy beszámolóval.) A mandulakrém tulajdonképpen semmi más, csak mandula, amit egy speciális gépen úgy darálnak át, hogy közben az olajtartama is kinyerődik. Ezért csökkentettem a vaj és a darált  mandula (3 és 5 dekával, és tettem bele pici lisztet is)  mennyiségét, de a süti mégis krémesebb és nagyon-nagyon finom mandulaízű lett.

Hozzávalók:

10 dkg darált mandula
3 dkg liszt
3 dkg kakaó
1/4 tk. só
5 dkg mandulakrém  (a Donum Terrae nagyszerű mandulakrémjét használtam)
3 tojás
1 ek vaníliakivonat
10 dkg cukor
7 dkg vaj
10 dkg étcsoki

20 dkg meggy
5 dkg marcipán

Az első 4 hozzávalót és a második 4 hozzávalót külön-külön összekevertem. A vajat mikróban közepes fokozaton  összelangyosítottam a felaprított étcsokival, simára kevertem, hozzáadtam a cukros-tojásos keverékhez, rászitáltam a száraz hozzávalókat és elkevertem.
Sütőpapírral bélelt ( ha a széle túllóg két szemben lévő oldalán, akkor ki is lehet majd emelni )20X20-as    formába öntöttem, a tetejét megszórtam a kimagozott meggyel és  a marcipánból gyurmázott kisebb-nagyobb gombóckákkal.
175 fokra előmelegített sütőben 30 percet sütöttem. (Az utolsó 10 percben alufóliával lazán takarva nem is pirul meg a marciipán annyira, mint nálam :) ). Rácsra téve, de a formában hűtöttem.ki.

1 megjegyzés:

Konyhavirtuóz írta...

Meggy, marcipán és csoki? Hát ez ütős... és nagyon finom lehet! :)

Related Posts with Thumbnails