2012. november 15., csütörtök

Csicsókakrémleves kolbászchipssel - nekem termett



Csicsóka, zeller, paradicsom, kaliforniai paprika, kígyóuborka, retek, többfajta alma, hagyma, konyhakész leveszöldség, egy cserép rozmaring - a Neked Terem termetes próbacsomagja múlt pénteken költözött a kamrába. Bár első pillantása az elfoglalt városlakóknak hangzik előnyösnek, hogy minden pénteken házhoz kerül az összeválogatott zöldség-gyümölcs, nekem mégsem a városlakók jutottak először eszembe, hanem a termelők. Hogy az ilyen kezdeményezések (is) jelenthetik a kiutat az ízetlen és ellenőrizetlen dömpingáruk özöne alól. Nem minden vacak és agyonvegyszerezett, ami külföldi, de ha van ember, aki itthon megtermeli, van, aki megszervezi, hogy eljusson az áru a vevőkhöz - ráadásul egy lépcsőben, a lánckereskedelmet kikerülve -  , és van, aki megveszi, akkor ez lehet egy win-win játszma - és ebből olyan keveset látni manapság...
A zöldségek-gyümölcsök  bio vagy kíméletes vegyszerezést alkalmazó gazdaságokból származnak, ellenőrzöttek és szermaradványtól mentesek. A részleteket a  Neked Terem honlapján találjátok.




Elmesélem és megmutatom, mi került az asztalra nálunk a pénteki szállítmányból:

A rengeteg leveszöldség fele a vasárnapi húslevesben kötött ki, a másik része pedig vörösboros marharagut gazdagított. A paradicsomok és  a paprikák  egy része, az uborka és a retek  tízórai  szendvicsekbe kerültek hétközben. A többi paradicsom, paprika és hagyma zöldségsalsa és csípős chilis szósz lett csirkesülthöz, a zellerből készül majd zellertartár pirítósra és rozmaringos-chilis rakott zeller,  a csicsókák egy kevés zellerrel és rozmaringgal krémlevesé alakultak, az almákból pedig kakukkfüves almapüré lett egy egészben sült csirke mellé.




Hozzávalók:

40 dkg csicsóka, meghámozva, szeletelve
5 dkg zeller egészen vékonyra szeletelve
fél liter víz
egy ujjnyi friss  rozmaring
egy nagy csipet morzsolt majoranna
1 nagy evőkanál 20%-os tejföl
pár szelet kolbász
1 kk. só


A csicsókát és a zellert a fűszerekkel 20 perc alatt fedő alatt a megfőztem, a főzés végén összeturmixoltam, hozzákevertem a tejfölt. A kolbászkarikákat serpenyőben átpirítottam, a leves tetejére szórtam, kevés kisült zsírjával meglocsoltam.

1 megjegyzés:

yoli írta...

Oh de jó, de jó! Nagyon tetszik ez a kezdeményezés!:) és pont most vettem egy helyi nénitől csicsókát! Gondolkodtam, hogy mire is használjam...és íme, meg is van a megoldás! Köszönöm:) miharabb kipróbálom!

Related Posts with Thumbnails