2011. április 6., szerda

Kakukkfüves-körtés sertésszűz gorgonzolás szósszal



Eddig a lassú sütéssel mentem biztosra, bár akkor is húshőmérőztem, most azt hiszem váltok erre az elkészítési módra. Így is megvolt a biztonságos 71 fok, a hús belül mégis rózsaszín maradt, omlott, és megtartotta a szaftját is.Szóval olyan lett, amit házi körülmények között, mindenféle extra konyhai cucc nélkül  maximálisan  ki lehet hozni egy ilyen húsból. Mármint az egyik feléből. A másik fele szeletben sült, tudjukkikmiatt, de azt legalább megették, és nagyon dicsérték is, majdnem annyira, mintha kirántottam volna.
Nem mellesleg 20 perc alatt kész volt  az ebéd, ami nem elhanyagolható körülmény.

Hozzávalók: (2 személyre)

40 dkg sertésszűz ( kb. 6 cm átmérőjű, méretesebb fajta volt)
2 ek olaj
2 ek. szárított kakukkfű
2 körte
1 dl tejszín
5 dkg gogonzola/blue cheese/márványsajt

A szobahómérsékletű húst lehártyáztam. A sütőt 220 fokra előmelegítettem.

Egy szeletsütő, vastagabb aljú teflonserpenyőben felforrósítottam az olajat, kicsit lejjebb vettem a lángot  és körbesütöttem a húst, mind a négy oldalán két-két percig; mozgatás és lökdösődés nélkül.

Ezután a húst gyorsan  körbesóztam, megszórtam a kakukkfűvel, mellédobtam a negyedelt körtéket és serpenyőstől 10 percre a sütőbe tettem. A körtéket közben egyszer átforgattam.

A szószhoz a tejszínt felforraltam, belemorzsoltam a gorgonzolát, kevergettem felolvadásig, majd leszűrtem.

A sütőből kivéve alufólia alatt pihentettem még a húst olyan 5-8 percig, ezzel fejeződik be tulajdonképpen a sütés.




3 megjegyzés:

Alexandra írta...

Ez nagyon jól hangzik! Ki fogom próbálni.

bévé írta...

Húúú, ez isteni lehet, imádom ezt a hármast!

Piszke írta...

Ritkán teszek fel húsételt, mert sokszor nem vagyok tökéletesen elégedett az eredménnyel, de hát nincs itthon sous-vide gépem...:) Ez viszont majdnem-szintű lett.

Related Posts with Thumbnails