2011. március 16., szerda

Túrós batyu



Hamm, bekaplak...és még másnap reggel is jó, a citromos - vaníliás, szaftos túrótöltelék miatt más kelttésztáktól eltérően majdnem a friss élményét hozza, mazsolapártiak tehetnek bele mazsolát is, egyébként a bukta tésztája az alap - és ezzel csináltam még egy kókuszos-csokis kalácsot is nemrég, jelszó az egyszerűség, ha valami  bevált és  megy fejből  minekannyitvariálni... 

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 dkg élesztő (vagy 1 zacskó szárított)
4 dl langyos  tej
2 tojás sárgája
2 ek.cukor
6 dkg olvasztott vaj
csipet só

-a töltelékhez:

fél kg túró
2 ek. vaníliás porcukor
1 nagy tojás
1 citrom reszelt héja

1 tojás/ cukros víz a tészta megkenéséhez


A tálba tett  lisztbe mélyedést csináltam, és a beleöntött 1 dl  langyos tejben kevés cukorral és a lisztből egy evőkanálnyival 15 perc megfuttattam az élesztőt. A tojások sárgáját addig simára kevertem a cukorral, hozzáadtam a többi  tejet is, majd az egészet a liszthez-élesztőhöz öntöttem és kb 10 percig dagasztottam. A vajat  a sóval együtt a legvégén adtam a tésztához, és még legalább 5 percig dagasztottam, ekkorra fényes, sima, viszonylag kötöttebb tésztát kaptam.

Folpackkal letakarva egy  órát - nem kellett több, mert a  konyhaablakba besütött végre  ezerrel a nap -  kelesztettem, míg kelt, a töltelék hozzávalóit összekevertem. ( Télen lehet 2 óra is a kelési idő.)

A tésztát kilisztezett munkalapon kézzel jól átgyúrtam és kb. 30X70 cm-es vékony téglalappá nyújtottam. 

Mi a csini kis batyuk hívei vagyunk, ezért a tésztát 10X10-es kockákra vágtam, a négyzetek sarkát kicsit meghúzogattam, középre raktam egy púpozott evőkanálnyi tölteléket, a négy sarkot középen összefogtam,  erősen összenyomtam, picit csavartam is a csücskén. (Így is kinyílt még egyik-másik.)

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

Fél órát kelt  még a sütés előtt, tojással kenve  20 perc alatt sült meg, a sütési idő harmadában takartam is az alanyokat.

Tojás helyett lehet 2 evőkanál víz és két evőkanál porcukor keverékével is kenni a sütit, miután kivettük a sütőből.

Ha nem készült volna a végéből egy kis tekercs kakaós, (biztos, ami biztos,mert különben a Válogatós Banda reklamál, hogy nincs csokis...???) akkor  21 darab lett volna belőle.

Horvátilona.

2 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

ó, hát ez gyönyörű Piszke!! SZuper!!

Piszke írta...

Látnád a vajaskenyereimet! Majd küldöm :)!

Related Posts with Thumbnails