2008. június 16., hétfő

Görög citromos süti - VKF! XVI.




A piknik az nagyon jó.

Különösen akkor, ha csak úgy meghívnak, kellemesen felöltözünk, süt a nap, csipognak a madarak, más cipeli a kosarat, és más gondja volt az ötlet, a beszerzés, az el- és be- és kikészítés. Azaz előtte nem kell készülődni, sütni-főzni meg kitalálni, meg csomagolni, meg közben nincs ugyehogyothonfelejtettükapapírszalvétát ( ha stílusosak vagyunk, akkor a damasztot, az ezüstről már nem is szólva)

Nem is gasztroblogger az ilyen.

Bocsánat, de valahogy nekem nem Szinyei Merse Majálisa jut róla eszembe, hanem az hogy reggel két órámba telik a teljes felfordulás közepén mindent bepakolni, amiből aztán úgyis kimarad valami (pl. nem viszünk magunkkal
egyetlen kést sem) , mindenki tök szomjas lesz a gyaloglástól, ezért már az első két kilométeren elfogy az összes innivaló, lötty-lötty, hallani a kiskorúak hasában ahogy kaptatnak felfelé, viszont éhesnek nem éhesek... Igazából nekem az első osztályú piknik az egy jó érett camembert-ből, pár szem dióból, körtéből és 1 üveg fehér borból áll, mellékelve pár szelet kenyérfélét, és kész. Mondhatnám, hogy ez egy francia piknik, de aki lekési a határidőt és mellette még ennyire ünneprontó is, az rukkoljon már ki ennél többel.

Úgy is fogalmazhatnék, hogy piknikre csináltam, mert szokásos kollegiális június eleji bulinkat mindig a vendéglátók kertjében tartjuk, eszik-iszik mindenki a füvön - kivéve ha zuhog egész nap, mint múlt szombaton. Viszont ha meleg van, akkor ez a süti valami fémdobozba becsukva és már előzetesen erősenl behűtve nagyon jól tud esni egy kiadós gyaloglás után, még akkor is, ha a piknik-menü végén kerül rá sor.
Ráadásul pofonegyszerű, direkt jó előbb megcsinálni, úgyhogy csak semmi nyávogás, mondom magamnak...


Hozzávalók:

20 dkg liszt
10 dkg búzadara
35 dkg cukor
2 kk. szódabikarbóna
3 tojás
2 pohár natúr joghurt
1 citrom leve és héja
csipet só

A sziruphoz:

2 dl víz
12 dkg cukor
1 citrom leve és héja


A sütőt 160 fokra előmelegítettem.
Egy tálban összekevertem a lisztet, grízt, szódabikarbónát és sót, egy másikban habosra kevertem a tojásokat, hozzáadtam a cukrot, a joghurtot, a citrom levét és héját, majd a két keveréket jól összekevertem és kivajazott tepsiben kb 50 perc alatt megsütöttem. Félóra után lazán ráterítettem egy alufóliát a tepsi tetejére, hogy szép sárgás maradjon a tészta.

Amíg sült, a vizet, cukrot, a másik citrom héját és a levét jól összeforraltam, kicsit besűrítettem. A majdnem kihűt tésztát jól megszurkáltam villával, a szirupot két részletben, - 15 perces pihenővel, közben alufóliával takarva a sütit - rálocsolgattam a tésztára, és aztán jól behűtöttem a sütit.

Zöldcitrommal is csináltam már, nem rontotta el...

Stahl Judit receptje, a szirup erősen karcsúsítva.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

ezt én is nagyon szeretem, de én már a tésztánál is szoktam spórolni a cukorral! :D

Piszke írta...

Hát igen, az eredeti recept szerinti összesen 60 dkg cukor nagyon mellbevágó volt már első olvasásra...
És akkor nem kell a tésztán vamit változtatni -vmi mást megemelni, vagy ilyesmi??

Névtelen írta...

én úgy emlékszem, hgy 10 dkg cukorral tettem bele kevesebbet, de mást nem változtattam a tésztán ;)

Névtelen írta...

Ez a citromos süti nekem is a kedvenceim közé tartozik, ez által szerettem meg a citromot. Szerintem 2 nap után még finomabb.

A cukormennyiség valóban túl sok benne, én is csökkenteni szoktam.

Egyszer megsütöttem fahéjasan, de maradok a citromosnál némi naranccsal meg az említett lime-mal. Kipróbálnám szívesen a sevillai narancsot is, de itthon ez még nem megoldható, legfeljebb némi kotyvasztással utánozható.

O.

Piszke írta...

elmaradtam a sok munka miatt a helyi bloggertalálkozóval:::még egy hét és megkereslek:))!!

Névtelen írta...

A könyvben 4 citrom szerepel a sziruphoz, az oldalán pedig valóban 1. akkor holnap csináljam 2,5-ből? :):):)

Piszke írta...

Szerintem nyugodtan lehet a citrom mennyiségét emelni, de a folyadék ezen kívül ne emelkedjen...Akárhányszor csináltam, így is kellően szaftos lett!

Related Posts with Thumbnails