2008. június 4., szerda

Epres panna cotta




Tehát akkor eper, eper és még egy kis eper. Csak úgy, ahogy megjött a piacról, persze megmosva. Nálunk nagyjából így néz ki az eperszezon. Vétek azokat a gyönyörű szemeket zúzni meg turmixolni, meg felkockázni, sütni-főzni és a többi... Ha meg nem olyan szép, jó ételt úgyse lehet belőle csinálni, legfeljebb dzsemet (megvolt ma az első adag) . Némi engedmény, hogy esetleg egy kis tejszínhabsapkát teszünk még szépen sorban mindegyik szem tetejére, és aztán tünteti el mindenki sorban. De ha eper és tejszín, akkor legyen már itt fenn a blogon is valami, ezért lett vasárnap minimálisan átalakítva a hedonista eper-tejszínhab kombináció.



Hozzávalók (4 adaghoz) :


1,5 dl sűrű tejszín
15 dkg eper
2 ek. cukor vagy méz
1 tk vaníliaeszencia vagy egy van.cukor
2 csapott tk. zselatin


Az epret krumplinyomóval jól összetörtem, hogy levet is engedjen, elkevertem a cukorral, és állni hagytam. A zselatint 2 ek. meleg vízben megáztattam. A tejszínt és az összetört epret összekevertem, hozzáadtam a vaníliaeszenciát, felforraltam, beletettem a megduzzadt zselatint és rugós habverővel alaposan elkevertem, majd le is húztam a tűzről. Vékonyan kiolajozott formákba - a muffinsütő mélyedéseibe - öntöttem, és hűtőbe raktam.
2-3 óra hűtés tökéletesen elég volt arra, hogy megdermedjen, és már egyben kicsusszanjon a formából, gumicukor feeling nélkül.

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát, szegénykéim, hogy miken nem tengeted a családot...

Érdemes hozzátok látogatni eper miatt?
Errefelé nem tetszik a felhozatal.Lekvároznék, de nincs miből.

Piszke írta...

Akartam is írni tegnap a blogodho!! szombaton hétkor több mázsányi közül lehet válogatni a főúton a piacon...
De Vác-őrbottyán felől jőve az út szélén is árul rengeteteg nénike-bácsika...300-és 500 között van kilója, és főztem már be gyönyörű, illatos 300-asból!

Vera írta...

Megcsináltam, köszönöm!
http://veravegakonyhaja.blogspot.com/2008/06/epres-panna-cotta-rgta-kszlk-arra-hogy.html

Névtelen írta...

Piszke, csak nem az asszonykórus városában laksz? vagy a közelében?
N.

Piszke írta...

:)) Nagyon-nagyon a közelében...

Piszke írta...

Vera, örülök, főképp ha ízlett is!!

Névtelen írta...

Akkor közel vagyunk egymáshoz :-) Lehet, hogy már találkoztunk is a piacon, eperválogatás közben :-)
Közben én is megcsináltam a panna cottát, sőt már meg is ettük... Isteni volt!
N.

Piszke írta...

Figyelj! Akkor szervezzünk egy helyi találkozót... Vimizo is helyből ismeri a Gombai cukrászdát!!

Névtelen írta...

Hogy milyen kicsi a világ :-)
Mától vége az ovinak-sulinak, úgyhogy kapható vagyok mindenfajta programra :-)
N.

Piszke írta...

Megkeresem vimizo-t is, de még majdnem egy hónapig dolgozm és közben a kiskorúakat passzolgatom ide-oda, úgyhogy csak 5 után...:))

Névtelen írta...

Nekem/nekünk jón a délután/este is, akár gyerekestül :-) A Fő téren remekül lehet biciklizni-motorozni-görkorizni :-)
N.

Turák Kinga írta...

érdeklődnék, h milyen zselatint használtál, mert nem igazán dermedt meg nekem...

Piszke írta...

Kinga, sajnálom :(

Arra tippelek, talán az idei eprek magas víztartalma lehetett az oka.
Fémformában hűlt? mert ha esetleg nem, akkor több idő kell a megszilrádulásához.

Egyébként mindig a melegítős zselatint használom, leggyakrabban az Oetker-félét.

Ahogy az egyik kommentből látszik, más is kipróbálta és sikerült, szóval remélem, nem írtál le...

Related Posts with Thumbnails