2007. június 13., szerda

Cseresznyés pie


Szerintem pont elég a boldogsághoz, ha az ember egy álmos vasárnap reggel a konyhapultra felkapaszkodott gyerekekkel együtt meglesheti a cseresznyefáról lopkodó szajkót. Ez viszont nemcsak azt is jelenti, hogy mostmár tényleg beérett a cseresznye, hanem azt is, hogy sürgősen fel kell dolgozni a mélyhűtőben lapító tavalyi cseresznyecsomagokat. Erre való a következő recept.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg vaj

10 dkg porcukor

1 egész tojás

1 tojás sárgája

1 csipet só


60 dkg cseresznye

4 babapiskóta

2 csomag vaniliás cukor
fél citrom reszelt héja
4 evőkanál darált mogyoró

1 tojássárgája a teteje megkenéséhez


Legelőször persze felolvasztottam és egy szűrőben lecsöpögni hagytam a cseresznyét.
Az omlós tésztát úgy kezdtem, hogy az aprítógépembe belemértem a lisztet, beledaraboltam a vajat és morzsássá aprítottam. Ezután gyorsan összegyúrtam a hideg tojásokkal és a porcukorral, pici sóval. Ha túl kemény lenne, mehet hozzá egy kanál tejföl, tejszín, vagy akár hideg víz is. Két részre osztottam és betettem a hűtőbe. Az aprítóban morzsásítottam a babapiskótákat. A két részre osztott tésztát kerekre nyújtottam, a 26-cm-es tortasütő méretét követve, a leendő alsó lapot kicsit nagyobbra, vele kibéleltem a formát, kb. egy centis peremet képezve. Megszórtam a babapiskóta-morzsa és a mogyoró felével, rá a cseresznye,citromhéj, morzsa és mogyoró másik fele, ráterítettem a felső lapot, a széleket összenyomkodva. Villával jól megszurkáltam a tetejét, és megkentem egy tojás sárgájával. 180 fokon 35-40 perc alatt lett a teteje szép aranybarna, ekkor már az alsó rész is megsült.

Az omlós tészta Lajos Mari: 99 gyümölcsös édesség-éből való, a belseje saját kútfő. A babapiskóta enyhén citromos, amit használok (Plus saját márka), ezt erősítettem a citromhéjjal, a darált mogyoró pedig a fagyasztóban kuksolt , - az avasodást megelőzendő - , a cseresznye mellett. A tésztát a fenti, eredeti recepthez képest 2/3 mennyiségekből csináltam (a tojássárgáját elhagyva), de határeset volt a tortaforma nagyságához képest a nyújtáskor, viszont nagyon jó ropogós-gyümölcsös lett.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails