2017. március 30., csütörtök

Tejszínes-málnás unikornis torta



Ez a torta novemberi darab, ekkor kezdték elárasztani a netet az unikornist formázó sütik (azóta van ám unikornis macaron is, meg jégkrém, sőt eclair is...) így nem volt kétséges, hogy a Kisebb csajos szülinapjára ilyen készül.
Tulajdonképpen nem egy bonyolult darab, bárha valaki lófejűbb unikornist akar, akkor használjon inkább 15 cm-es átmérőjű formát, így nyúlánkabb fejet kap, na és persze ne feledkezzen meg a füléről, úgy mint én...bár ezt igazából senki nem reklamálta.

Hozzávalók: (3 db 18 cm-es formához)

6 tojás
15 dkg cukor
15 dkg liszt

-a málnás krémhez:
40 dkg (fagyasztott) málna
1 db 450gr-os natúr joghurt
6 dkg porcukor
4 dl tejszín
1 habfix
15 gr porzselatin/9 lapzselatin
4 ek víz

- a tejszínes krémhez:
25 dkg mascarpone
2 dl tejszín
2 dkg porcukor

kék-sárga-piros ételfesték

-az unikornis szarvához:
7 dkg pillecukor
14 dkg porcukor
1 dkg vaj
hurkapálca



A krémhez a joghurtot gézzel bélelt szűrőbe öntöttem,és hagytam lecsöpögni míg a piskótát elkészítettem.
Az egész tojásokat kézi mixerrel kissé felvertem, majd fokozatosan hozzáadtam a cukrot, és  6-8 perc alatt sűrű habos, világossárga masszává mixeltem. 3 részletben rászitáltam a lisztet és óvatosan homogén masszává kevertem.
Két 18 cm-es, sütőpapírra bélelt formába öntöttem és 175 fokra előmelegített sütőben kb 15-18. percig (tűpróbázva) sütöttem.
Rácsra fordítva hűtöttem ki, mindkét piskótakorongot 2 lapra vágtam.
A krémhez a lecsöpögtetett joghurtot a kiolvasztott eperrel ( a levével együtt, amit engedett) összeturmixoltam. Ez 6 dl sűrű turmixot jelentett, ehhez van igazítva a zselatin mennyisége! Ha a az eper levesebb, vagy a joghurt kevésbé sűrű, a zselatin mennyiségén igazítani (emelni) kell, mert nem fog megdermedni a krém.

A zselatint a 4 evőkanálnyi vízben megáztattam, addig a tejszínt egy habfix és 2 evőkanál porcukor  hozzáadásával habbá vertem.

A megpuhult zselatint kis lángon lassan átmelegítettem, közben simára kevertem, (forralni nem szabad)  langyosan  a joghurtos krémbe csorgattam és a kézi mixer segítségével egyenletesen  eloszlattam. Ezután forgattam bele a tejszínhabot.
Az első piskótalapot visszatettem a formába,amit körben sütőpapírral béleltem,  elosztottam rajta a krém egyharmadát, hűtőbe tettem 20 percre, hogy a krém kicsit dermedjen, jött a második lap,újabb adag krém, hűtés, harmadik lap,krém, hűtés és a negyedik lap.Kb. 2 óra múlva már jöhetett a külső krém és a díszítés rá.

A tejszínt lágy habbá vertem, ekkor kanalanként hozzákevertem a mascarponét és a porcukrot, így stabil, sűrű krémet kaptam - épp csak az elkeveredésig kell mixelni, nehogy kicsapódjon. 6 evőkanálnyit félreraktam, a többi krémmel bevontam a tortát.

A félretett krémet háromfele osztottam, nagyon pici ételfestéket cseppentettem hozzá, hogy pasztell színeket kapjak, egymás mellé kanalaztam egy csillagcsöves habzsákba és színes krémrózsákból csináltam meg az unikornis sörényét.
A szarvhoz vajjal kikent edényben a pillecukrot a mikróban kb. 1,5 perc alatt megolvasztottam, közben szilikonlapáttal átkevertem, majd beleszórtam 10 dkg porcukort, jól elkavartam, szilikonlapra borítottam a maradék porcukorral együtt és vajas kézzel simára gyúrtam. Ezután hosszú, vékony rúddá sodortam és ferdén a hurkapálca köré tekertem, a végét kissé kihegyesítve.
Az unikornis szeme: kartonpapír :).

 

1 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Khm...rossz az aki rosszra gondol....de én mást láttam bele...lánybúcsúra is megfelel...szem nélküli :)
Bocsi.

Related Posts with Thumbnails