2016. szeptember 27., kedd

Focaccia miniparadicsommal és rozmaringgal



Ilyenkor a legjobb kelt tésztát sütni: a hűvös estéken kifejezetten jól esik a sütő melege, na és most már fel kell hagyni a mediterrán stílusú, este 10 körüli vacsorázással is, mivel korán kell kelni és így muszáj nagy nehezen korábban ágyba parancsolni a fiatalságot is.
A mediterrán életmódból azonban nálunk mindenképp meg kell tartani az olaszos kajákat; az iskolaév kezdetével az itthon kosztoló csapat közölte, hogy ők tulajdonképpen már minden kaját unnak (amit nem, azt azért nem, mert azt ugye eleve meg se eszik) kivéve a bolognai-lasagne-pizza triumvirátust. Szóval ilyen sorrendben lehet akár minden héten ebédre.
Vagy vacsorára a focaccia, ami most a kert utolsó mini koktél(vagy cseresznye?) paradicsomaival készült - akkorák pont, mint a képen, alig egycentis édes, érett apróságok, remélem, sikerül magot szednem belőlük,mert az idén nagyon nagy sikerük volt.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
3,2-3,5 dl  víz a liszt minőségétől függően
2 dkg élesztő
2 tk. só
2 ek. olívaolaj
4 ág rozmaring
kb. fél deci extra szűz olívaolaj
kb 25 dkg mini cseresznyeparadicsom
fleur de sel vagy durvább szemű, sima tengeri só


Az élesztőt feloldottam  0,6 dl vízben, belekevertem  2 evőkanányit a lisztből, és állni hagytam jó 15 percig. A többi vizet,  a lisztet és a sót   összekevertem (nem kell, hogy teljesen egynemű legyen) és szintén pihentettem. Ez az eljárás azért hasznos, mert így több vizet képes felvenni a liszt, jobb ízű és rugalmasabb  lesz a tésztánk, könnyebb dagasztani is.
Mikor a kovász megkelt, gyorsan egynemű tésztát dagasztottam a két keverékből, a dagasztás  végén hozzáadtam 2 ek. olívaolajat is, és kelni hagytam egy folpackkal letakart, kiolajozott tálban egy óráig, ekkorra a duplájára nőtt. Óvatosan enyhén lisztezett  munkalapra borítottam, nagyjából a 30x30-as tepsi méretére húzgáltam-lapogattam, a kiolajozott tepsibe egyengettem, belenyomkodtam a tésztába a kicsike paradicsomokat egészben, mélyedéseket nyomkodtam közéjük, abba extra szűzolívaolajat csorgattam, megszórtam a rozmaringlevelekkel, sóval és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 15-18 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails