2013. április 25., csütörtök

Krémsajtos csigák vaníliakrémmel,eperrel, csokival



A legtöbb kelttészta langyosan az igazi szerintünk, de a langyosan az igazi kelttészták közül ez a variáció most a legeslegjobb. Nagyon csúszik a selymes vaníliakrém miatt, ekkor még a csokidarabok is lágyan olvadóak,  az eper és a vaníliakrém pedig szereti egymást hidegen-melegen. A krém a kihűlés után is puhán tartja a tésztát még másnap reggelig is, ezt onnan tudom, hogy a Kisebb - aki szerintem gabonapelyhen kívül soha, sehol (még a szállodai terülj-terülj büféreggelinél is), semmi mást nem evett még reggelire, mint gabonapelyhet tejjel - a maga adagja egy részét a konyhapulton hagyta egy hatalmas tacepao kíséretében, amin rengeteg felkiáltójellel ez állt: " Ne edd meg, mert ez az ÉN reggelim, az ENYÉM ".


Hozzávalók:

-a tésztához
30 dkg liszt
1,5 dkg élesztő
10 dkg cukor
0,6  dl langyos tej
2,5 dkg olvasztott vaj
15 dkg natúr krémsajt

-a töltelékhez:
3 dl liter tej
2 tojássárgája
fél rúd vanília vagy 1 tk vaníilakivonat/2 cs. vaníliás cukor
3  dkg étkezési keményítő
3 ek cukor
3 dkg vaj

25 dkg eper
3 ek. mini csokicships vagy 5 dkg apróra tördelt étcsokoládé
A lisztet egy mély tálba kimértem, a közepébe mélyedést csináltam, oda öntöttem a langyos tejet, belemorzsoltam az élesztőt és a cukorból egy teáskanálnyival megszórtam.10 perc után hozzáadtam az összes többi alkotórészt és 5 perc alatt a kézi mixer dagasztókarjával sima  tésztává gyúrtam.
Lefolpackozva 1,5 órát kelt ( ha nagyon meleg van, elég egy óra is).
A tejből 2 decit  felforrósítottam a vaníliarúd kikapart magjaival,  közben a cukrot és a keményítőt elkevertem a maradék 1 deci tejjel, majd hozzáadtam a tojássárgájákat, és a tűzről lehúzott forró tejbe kevertem. Ezután kevergetve csak addig főztem amíg elkezdett besűrűsödni, nem kell felforralni. Ekkor kevertem hozzá a vajat, és hűlni hagytam.
A megkelt tésztát átgyúrtam picit, ezután enyhén lisztezett munkalapon kb. 40X20 cm-es téglalappá nyújtottam. Az egyik hosszabbik szélét két centire szabadon hagyva megkentem a vaníliakrémmel, megszórtam az egyik felét süthető csokicseppel, a másikat a kis kockákra vágott eperrel, a hosszabbik oldaláról óvatosan, de azért szorosan feltekertem, kb. 1,5 cm-es csigákra vágtam, további fél órát kelesztettem és a 175 fokra előmelegített sütőben 15-17 perc alatt megsütöttem.

9 megjegyzés:

Rita írta...

Ma az összes zöldségeshez, aki előtt elmentem, bementem és kértem 5 epret. Gondoltam, csak lesz közte finom:) Erre feljövök ide, hogy a vaníliás kelyhet megcsináljam és mit látok...:) Csak az a kérdésem, hogy a leírásban hol az eper?

Piszke írta...

Jogos. A csokicsepp után maradt ki :) És most vettem észre, hogy a címben vaníliaRÉMet írtam :D

Eszter írta...

Úgy emlékszem, már készítettem tőled valami nagyon hasonlót. Csak annak a tésztájába mascarpone-t kellett tenni. Ha ez annak a sütinek a közeli rokona, akkor tuti nagyon finom, mert az valami isteni volt!

Erika írta...

Eper és csoki, az csak jó lehet!:) Én sem adnám az ilyen reggelit senkinek!:)

Névtelen írta...

Sziasztok.
A kremsajt lehet Philadelphia, vagy tomlos sajt legyen?
Bocsi nincs ekezet a gepen.
Koszi.

Rebarbara írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Rebarbara írta...

Nagyon kívánatosak ! :)

Piszke írta...

Philadelphia vagy a nagyobb diszkontláncok sajátmárkás dobozos natúr krémsajtja bármelyik jó - szval amit az angolok cream cheese-nek hívnak! de a recept tökéletesen működik mascarpone-val is - ezt eszternek is válaszolom, igen volt mascarponéval korábban ez a tészta, de a vaníliakrém miatt ( meg a hűtőbeli maradék miatt :)) került itt bele natúr krémsajt.

Rita írta...

Én most mascarponeval csináltam, mert az volt éppen bontva és nagyon finom lett. Volt egy csiga, ami a határán volt a csoki-epernek, nekem az ízlett a legjobban, így legközelebb vegyesen szórom meg, mert szuper íze volt! Még ma is nagyon puha.

Related Posts with Thumbnails